FAQ - snel antwoord op je vragen

Iedereeen verdient een goed glas wijn op tafel

Hoe kunnen we je helpen? Neem een kijkje op onze FAQ of
neem contact met ons op als je je antwoord niet kan vinden.

Flexibel abonnement

Wat houdt een VINOBOX abonnement in?

Je Vinobox-abonnement is zeer flexibel. Bij je bestelling geef je aan of je de wijn maandelijks of tweemaandelijks wilt ontvangen. Je lidmaatschap kan elk moment gepauzeerd worden onze klantenservice. Voor vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via 0521-518880 of info@Vinobox.nl. Wij staan (bijna) altijd voor je klaar.

Hoe kan ik jullie wijnen bestellen?

Je kunt de Vinobox bestellen door te klikken op ‘Bestellen’. Daar kies je hoe vaak je de wijn wilt ontvangen, welk soort (Goed, Beter of Best) en de samenstelling van de wijnen. Vul je bezorgadres en betaalgegevens in, en wij doen de rest!

Kan ik ook eenmalig wijn bestellen?

Ja natuurlijk! Je kan ook eenmalig een Vinobox bestellen. Kies dan voor onze Proefbox. De proefbox is uiteraard eenmalig. Zo ontvang je eenmalig een Vinobox met de lekkerste wijnen van het moment.

Krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding bij Vinobox?

Ja, je ontvangt natuurlijk een bevestiging van je aanmelding bij ons. De bevestigingsmail ontvang je op het e-mail adres wat je bij ons opgegeven hebt. Let op: mogelijk komt deze in je spambox terecht.

Ik wil stoppen, hoe doe ik dat?

Jammer, maar je zult er je redenen voor hebben. Je kunt per direct je Vinobox opzeggen door ons te mailen op team@vinobox.nl. Wij zullen je dan bevestigen dat we het hebben aangepast in onze administratie.

Misschien tot ziens?

Kosten en betaling

Zijn er nog extra kosten, zoals bezorgkosten?

Nee, er zijn geen verborgen kosten zoals BTW of bezorgkosten. Alles is inclusief!

Hoe gaat het met betalen?

Wanneer jij je eerste Vinobox bestelt, vindt de betaling direct plaats via iDeal. De betalingen voor de volgende boxen worden automatisch geïncasseerdin de week dat jij je wijnen heb ontvangen.

Hoe kan ik m'n rekeningnummer wijzigen?

Onze klantenservice past het rekeningnummer graag voor je aan, neem daarom contact met ons op via mail, WhatsApp of telefoon. 

Cadeau geven

Hoe kan ik een Vinobox cadeau geven?

Ga naar “Gift” op onze website. Hier kun je kiezen uit 1) welke klasse (goed, beter of best) 2) hoeveel flessen per box (6, 12 of 18), gedurende hoeveel maanden je cadeau wordt bezorgd en 3) de samenstelling van de box bijvoorbeeld alleen rood, of juist rood en wit. Bij het bestellen kun je aangeven of je nog een persoonlijke boodschap toegevoegd wilt hebben. Wij bezorgen dan de Vinobox naar keuze. Het cadeau stopt automatisch. 

Kan een cadeau-Vinobox ook in zo'n mooie houten kist?

Ja natuurlijk kan dat. Leuk idee. Als je bij je bestelling kiest voor ‘cadeau in houten kist’ dan zorgen wij dat dit zo wordt cadeau gedaan. 

Ik heb een Vinobox cadeau gedaan. Wanneer wordt deze verstuurd?

Wij versturen de VINOBOX altijd op de woensdag. Onze bezorger meldt zich dan de dag daarop met de Vinobox bij de ontvanger. Wil je de Vinobox op een specifieke datum geleverd hebben, bijvoorbeeld de verjaardag van je partner, geef dit dan aan bij je bestelling. 

De Vinobox

Wie stelt de Vinoboxen samen?

Onze Vinoboxen worden samengesteld door wijnkenners en levensgenieters Ginette Eleveld en Lionel Eleveld. Ginette is een geboren Française en oprecht een wandelende encyclopedie op het gebied van wijn én wijn-spijs-combinaties. Menig gerenommeerd restaurateur heeft een wijnkaart of wijnarrangement die door Ginette is samengesteld. Lionel is door zijn moeder met deze voorliefde besmet geraakt. Het zit in de genen, kun je wel zeggen. Last but not least: onze ambassadeur Sidney Schutte (Chef Librije’s Zusje, **) houdt een oogje in het zeil.

Kan ik mijn Vinobox aanpassen?

Jazeker! Je kunt het formaat van je Vinobox eenvoudig veranderen door ons een bericht te sturen, via email, WhatsApp of door ons even te bellen. Je kunt je wijziging tot en met de tweede maandag van de maand aan ons doorgeven.

Kan ik een wijn nabestellen?

Jazeker! Fijn dat een wijn heel goed in de smaak is gevallen. Op deals.vinobox.nl staat een groot gedeelte van de wijnen van afgelopen maand.

Staat die ene wijn, die je zoekt, er niet tussen. Stuur ons dan een mail, dan gaan we voor je opzoek in het magazijn. 

Bezorging

Waar en wanneer bezorgt Vinobox?

Wij versturen de VINOBOX iedere woensdag door heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Heb je dus op, bijvoorbeeld, zaterdag of zondag een VINOBOX besteld, dan wordt deze op de eerst volgende woensdag verstuurd.

De tweede VINOBOX ontvang je dan een maand / of 2 maanden later. 

Waarom woensdag? Op donderdag zal de bezorger zich dan bij je melden. Mocht je niet thuis zijn, dan komt de bezorger vrijdag nog een keer. Zo hebben we dus de grootste kans dat jij vrijdagavond een goed glas wijn op tafel hebt!

Kan ik aangeven hoe laat ik mijn Vinobox wil ontvangen?

Wij bezorgen op donderdag tussen 09:00 en 17:00 uur. De dag voor je bezorging ontvang je een sms met de verwachte bezorgtijd. Wij kunnen helaas geen rekening houden met voorkeuren voor specifieke bezorgtijd binnen het aangegeven tijdslot.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Bij het plaatsen van je bestelling kan je een extra opmerking toevoegen. Hier kun je bijvoorbeeld angeven dat we de Vinobox onder het afdakje, of achter in de tuin mogen zetten. Als je geen opmerking hebt ingevuld proberen we de Vinobox eerst te bezorgen bij je buren. Als we geen buren vinden die de wijnen aan kunnen nemen, dan laten we een briefje achter met het verzoek een nieuwe afspraak te maken met de bezorger.

Overig

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Je kunt contact met ons opnemen door gebruik te maken van de chatfunctie op onze website, een email te sturen naar service@vinobox.nl of door te bellen naar 0521- 518880. We zijn elke werkdag gewoon bereikbaar én vaak zelfs daarbuiten… Mochten we je net even missen, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe lang doe ik met een Vinobox?

Dat ligt er helemaal aan hoeveel je drinkt, met hoeveel mensen je bent én hoeveel flessen je in je Vinobox hebt gekozen. Alle wijnen kunnen rustig nog enige tijd blijven liggen, dus je hoeft geen haast te maken met het opdrinken.

Kan ik een factuur voor mijn administratie ontvangen?

Wij versturen je iedere keer, dus maandelijks of tweemaandelijks, een factuur voor de levering. Mocht je specifieke wensen hebben voor je factuur of heeft je boekhouder specifieke behoeften, laat het ons dan weten.

Wat doet Vinobox.nl om CO2 neutraal te zijn?

Wij vinden dat iedereen verantwoordelijk is voor het milieu, dus ons bedrijf ook. Daarom gebruiken wij alleen groene stroom in ons kantoor, wordt ons kantoor verwarmd doormiddel van een CO2 neutrale palletkachel en maken we gebruik van gerecyclede verpakkingen. Ook onze transporteur zegt CO2 neutraal te werken. Overal waar wij verder kunnen bijdragen, doen wij dat direct.

BESTEL NU JE VINOBOX

KIES JE FORMAAT

Chat met ons

Start een livegesprek

App: 06 23 36 23 92

Chat met ons tussen 09:00 - 21:00

Bel 0521-518880

Werkdagen tussen 9:00 en 21:00

Stuur ons een e-mail

Binnen 1 werkdag antwoord

of stuur ons een bericht via het 
contact formulier op de site.

Nabestellen?!

Stuur ons dan een mail (info@vinobox.nl). Dan gaan wij voor je opzoek.

100% Geniet Garantie

Wij van VINOBOX vinden dat iedereen een goed glas wijn op tafel verdient én dat hoeft niet veel geld te kosten. Kwaliteit hoort betrouwbaar te zijn, wijn met passie gemaakt en helpen om jou van het leven te laten genieten.
Daarom geven wij 100% geniet garantie

Onder de 18? Dan krijg je je wijn nog even niet! We checken je leeftijd zowel bij het plaatsen van de bestelling als bij het afleveren aan de deur! Geniet van wijn, maar drink met mate! Tips over verantwoord wijn drinken lees je bij Wim over Wijn.

Pin It on Pinterest