FAQ

Hoe kunnen we je helpen? Neem een kijkje op onze FAQ of neem contact met ons op als je je antwoord niet kan vinden.

Het flexibele Vinobox Memberhip

Hoe werkt een Vinobox membership?
Je Vinobox membership is flexibel en vrijblijvend. Dit betekent dat jij zelf bepaalt wanneer, hoe vaak en hoe lang je de Vinobox van ons ontvangt. Bij je inschrijving kies je voor 3 of 6 flessen, de samenstelling van je box, de complexiteit en smaakstijl van de wijnen. Later kun je altijd inloggen op je Vinobox- account om wijzigingen door te geven. Je membership kan op elk moment gepauzeerd worden via je account of via onze klantenservice. Let op: je kunt je bezorging nog annuleren tot 3 dagen voor de geplande bezorgdatum.
Wat houdt een Vinobox membership in?
Met je Vinobox membership krijg je maandelijks een pakket goede wijnen toegestuurd. Je kunt kiezen uit 3 of 6 flessen. Als je de ontvangen wijnen vervolgens beoordeelt kunnen we de Vinobox steeds beter op je smaak aanpassen. De Vinobox is maandelijks aan te passen, te pauzeren en stop te zetten. Ben je Vinobox member, dan kun je wijnen met korting nabestellen.
Hoe kan ik mijn membership pauzeren of opzeggen?
Je kunt je membership op elk moment pauzeren of stopzetten via je online account. Log in op je account, ga naar ‘mijn account’ en klik op de knop ‘account pauzeren’ of ‘account opzeggen’. Het pauzeren van je account is voor onbepaalde tijd. Let op: je kunt een bezorging nog annuleren tot 3 dagen voor een reeds geplande bezorgdatum.
Hoe vaak wordt de Vinobox bezorgd?
De Vinobox wordt iedere maand bezorgd. Liever een ander bezorgschema? Neem contact met ons op, dan kiezen we het voor jou geschikte bezorgschema.
Wanneer wordt de Vinobox bezorgd?
Je eerste bestelling wordt op werkdagen binnen 24 uur verzonden. De Vinobox van de maand daarna wordt op een woensdag verzonden in de week van je bestelling van de voorafgaande maand. Bijvoorbeeld: als je je eerste Vinobox bestelt op dinsdag 9 oktober (= week 2 in die maand), dan wordt die binnen 24 uur verzonden. Je volgende Vinobox wordt dan op woensdag in week 2 van november verzonden, en daarna in week 2 van december enz. enz. Natuurlijk kun je dit op elk gewenst moment aanpassen.
Kan ik ook eenmalig wijn bestellen?
Je kunt natuurlijk ook eenmalig een Vinobox bestellen. Zodra je je Vinobox hebt ontvangen kun je direct je membership stopzetten. Dan ontvang je maar één keer een Vinobox.
Is het mogelijk om mijn voorkeuren door te geven?
Ja, heel graag zelfs. Je kunt aangeven hoe je Vinobox moet worden samengesteld (rood, wit of een combinatie) en welke smaakstijl bij je past. Op basis van deze wensen stellen wij een Vinobox voor je samen. Wanneer je de ontvangen wijnen beoordeelt in je account, kunnen wij steeds beter rekening houden met je smaakvoorkeur.

Betalingen

Zijn er nog extra kosten aan verbonden, zoals bezorgkosten?
Nee, er zijn geen verborgen kosten zoals btw of bezorgkosten. Alles is inclusief!
Wanneer vindt de betaling plaats?
De eerste betaling vindt plaats op het moment dat je je eerste bestelling doorgeeft. De betalingen voor de volgende boxen worden automatisch afgeschreven, en wel in de week dat jij je Vinobox ontvangt.

Vinobox Cadeau

Hoe kan ik mijn giftcard verzilveren?
Heb je nog geen account? Dan kun je je giftcard verzilveren via http://vinobox.nl/cadeau-ontvangen. Vul hier de code in die vermeld staat op je giftcard en vul je bezorginformatie in en de voorkeuren voor je Vinobox (samenstelling en smaakstijl). Heb je al wel een account? Neem dan contact met ons op via info@vinobox.nl of bel: 0521 51 88 80.
Hoe kan ik een Vinobox cadeau doen?
Je kunt bij ons een cadeau-Vinobox bestellen. Hierbij is het mogelijk een kaartje met een persoonlijke tekst toe te voegen. Je kiest de stijl van de Vinobox (Goed, Beter of Best), het aantal flessen en hoeveel bezorgingen je cadeau wilt doen. De bezorgingen stoppen automatisch, zoals aangegeven.
Kan ik een persoonlijke boodschap doorgeven?
Jazeker. Wanneer je de samenstelling van de Vinobox hebt gekozen (stap 1 van 3), dan kun je verder klikken naar stap 2. Hier kun je een persoonlijke boodschap invoeren en kiezen voor een bepaalde bezorgdatum.
Kan ik kiezen voor een bepaalde bezorgdatum?
Ja. Bij stap 2 van het cadeau geven van een Vinobox kun je een persoonlijke boodschap invoeren (optioneel) en de gewenste bezorgdatum aangeven (optioneel). Wij kunnen helaas niet garanderen dat de Vinobox altijd op die bepaalde datum wordt bezorgd. Wij kunnen wel beloven dat we de Vinobox op tijd meegeven aan de transporteur, wiens verantwoordelijkheid het is om op tijd te leveren.Je kunt er ook voor kiezen om een giftcard uit te printen. Kies dan voor de optie ‘printen’ bij stap 2.

Mijn online account

Hoe kan ik mijn Vinobox wijzigen?
Je kunt het formaat, de samenstelling en stijl van de Vinobox makkelijk aanpassen in je online account.
Hoe kan ik mijn wijnen beoordelen?
Door in te loggen in je account en te klikken op ‘mijn wijnen’, kun je de door jou ontvangen wijnen beoordelen. Hoe meer wijnen je beoordeelt, hoe beter wij de Vinobox op jouw smaakvoorkeur kunnen afstemmen.
Kan ik mijn Vinobox (eenmalig) op een ander adres laten bezorgen?
Je kunt je bezorgadres wijzigen via je Vinobox-account. Wanneer je naar 'mijn account' gaat, vind je jouw vaste bezorgadres, dat je eenvoudig kunt aanpassen. Is de bezorging eenmalig op een ander adres? Vergeet dan niet je vaste adres tijdig terug te zetten in je account. Zorg ervoor dat je wijzigingen in bezorgadres uiterlijk 3 dagen voor de bezorging aan ons doorgeeft.

Bezorging

Wanneer wordt de Vinobox bezorgd?
Je eerste bestelling wordt op werkdagen binnen 24 uur verzonden. De Vinobox van de maand daarna wordt op een woensdag verzonden in dezelfde week als je bestelling van de maand daarvoor. Bijvoorbeeld: als je je eerste Vinobox bestelt op dinsdag 9 oktober (= week 2 in die maand), dan wordt die binnen 24 uur verzonden. Je volgende Vinobox wordt dan op woensdag in week 2 van november verzonden, en daarna in week 2 van december enz. enz. Natuurlijk kun je dit op elk gewenst moment aanpassen.
Hoe verloopt de bezorging?
De Vinobox wordt verstuurd via Flespakket.nl. Deze organisatie is gespecialiseerd in het versturen van, je raadt het al: flessen. Dit is een onderdeel van PostNL. Je ontvangt op het opgegeven e-mailadres een track-&- trace-mail zodra de Vinobox in het uitleverproces zit.
Ik was niet thuis. En nu?
Geen probleem. Flespakket zal nog een keer proberen de Vinobox bij je af te leveren. Ook kun je in de track-&-trace-mail een wijziging van het bezorgadres doorgeven.

Overig

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Je kunt contact met ons opnemen door gebruik te maken van de chatfunctie op onze website, een e-mail te sturen naar info@vinobox.nl, door te bellen naar 0521 – 51 88 80 of een Whatsapp te sturen naar 06-23 36 23 92. We zijn elke werkdag van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar. Neemt er even niemand op, spreek dan de voicemail in, dan bellen we je zo spoedig mogelijk terug.
Hoe werkt ‘vrienden uitnodigen’?
Wanneer jij je aanmeldt bij ons, ontvang je een persoonlijke link die je met je vrienden en familie kunt delen. Als zij via deze persoonlijke link ook een membership account bij ons aanmaken ontvangen zij 10% korting op hun eerste bestelling. Jij wordt vervolgens beloond met € 5,- korting op je Vinobox. Onder het kopje 'mijn account' vind je bij ‘betaalmethode’ hoeveel korting je hebt gespaard. Hebben vijf of meer personen via jou een membership account aangemaakt? Dan krijg je van ons een gratis Vinobox!
Hoe werkt de gepersonaliseerde Vinobox?
Bij je bestelling geef je een bepaalde smaakvoorkeur op. Op basis hiervan stellen wij een Vinobox voor je samen. Wanneer jij je wijnen beoordeelt in je online account, kan je persoonlijke wijncurator steeds beter wijnen uitzoeken die aansluiten op je smaak. Benieuwd? Probeer het!
Kan ik wijnen nabestellen?
Ja hoor, in onze shop kun je wijnen nabestellen. Een extra voordeel als Vinobox member, is dat je hoge kortingen krijgt. De wijnen in de shop zijn wijnen die in de afgelopen maanden deel uitmaakten van de afgeleverde Vinoboxen. Omdat wij niet alles op voorraad hebben, is er soms een langere levertijd, maar in ruil daarvoor krijg je (bijna altijd) de laagste prijs van Nederland. Wanneer we de wijnen met je reeds geplande Vinobox kunnen meesturen, betaal je geen bezorgkosten.